The selected editor codemirror is not enabled. Defaulting back to codemirror.
2 minutes reading time (422 words)

Aardings meditatie.

Verbonden zijn met jezelf is verbonden zijn met de aarde. Als je stress hebt of druk bent in je hoofd, kan een wandeling in de natuur of werken in de tuin je rust geven en een gevoel van een zijn met de natuur. In de natuur moet niets, zijn er geen opdrachten, deadlines, plannen en zorgen. De natuur is zoals zij is en in de natuur kan je zijn zoals je bent. Zonder oordelen, verwachtingen en strijd.

De natuur heeft een bijzondere schoonheid die zich elk jaargetijde weer aan je ontvouwd, zoals de rust in de winter en de bloei in de zomer. Het diepe besef van hoe mooi de natuur is relativeert en geeft innerlijke rust.

In de aardings meditatie creëer je een grotere verbondenheid met de aarde en met jezelf.

 

De meditatie.
De oefening doe je zittend op een stoel. Je begint met een concentratie meditatie om te ontspannen en aansluitend een begeleide visualisatie. Voor wie nog niet weet hoe een visualisatie werkt leg ik in het kort uit wat dit is. Visualiseren werkt met beelden. Als ik je bijvoorbeeld vraag om aan de voordeur van je woning te denken zie je zeer waarschijnlijk een plaatje van de voordeur in je hoofd. Dat is alles.

 

Dan nu de oefening:
Ga rustig zitten en zet je voeten plat op de grond en je benen iets uit elkaar. We beginnen met een concentratie meditatie om te ontspannen. Haal drie keer diep adem en breng je aandacht naar je ademhaling. Concentreer je op je ademhaling bij je neusvleugels of een ander punt op je ademhaling. Elke keer als je merkt dat je aandacht afdwaalt breng je deze weer terug naar de plek op je ademhaling. Doe dit minimaal vijf minuten.

Ga nu met je aandacht naar je stuitje en stel je nu eens voor dat er een koord vanuit je stuitje de aarde in gaat, helemaal tot aan de kern van de aarde. Maak nu denkbeeldig het koord vast en kijk eens hoe je koord er uit ziet, dik - dun, soort materiaal, kleur, etc.

Ga nu met je aandacht naar je voeten en voel hoe ze op de grond of vloer staan. Ga met je aandacht naar je linkervoet en stel je voor dat je een koord vanuit de onderkant van je voet de aarde in gaat. Maak het vast en kijk ook hier hoe het koord er uit ziet. Doe nu het zelfde vanuit je andere voet.

Kom nu langzaam met je aandacht weer terug in de ruimte waar je zit.

0
Eckhart Tolle: one conscious breath
Hoe kom ik in contact met mijn intuitie.

Related Posts

De praktijk is in Amsterdam, Rijnstraat 197.

Statutair gevestigd te Muurvaren 22, 1441SM Purmerend. KvK: 66359945
To top
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline